Co jsou POS materiály a proč jsou potřebné

Již více než 100 let obchodníci úspěšně využívají POS materiály, i když kupující jsou stále více zběhlí v reklamních tricích. Jde o to, že POS reklama není ve skutečnosti reklama. To je péče o zákazníky. Krásná a jasná navigace v obchodě, průvodce slevami a nejlepšími výrobky v regálech, připomenutí u pokladny na zboží, které jsem téměř zapomněl koupit.

V tomto článku probereme kompetentní umisťování POS materiálů, co to vlastně je a jak co nejefektivněji využívat jejich použití. Tyto informace budou užitečné pro majitele maloobchodních prodejen, společnosti poskytující služby od pojišťovnictví po medicínu a samozřejmě zástupce obchodních řetězců.

Naše produkty pomáhají vašemu podnikání optimalizovat marketingové náklady

Co jsou POS materiály

POS znamená místo prodeje, tj. „Místo prodeje“, „místo prodeje“. POS materiály fungují všude tam, kde je kontakt s kupujícím: u vchodu do nákupního centra, na polici obchodu, u pokladny. Jasná a nestandardní POS reklamní média přitahují pozornost, pomáhají orientovat se v prodejní oblasti a v rozsahu, pracují na impulzivním prodeji.

POS materiály Coca-Cola

Kupující nemají tendenci ignorovat obsah POS, na rozdíl od internetových bannerů a televizních reklam. Relaxujeme na internetu a před televizí. Nakupujeme v obchodě a potřebujeme informace o tom, kde jsou okurky a kolik můžete na sprchovém gelu ušetřit. POS materiály jsou proto nutností pro každé místo prodeje, i když máte kavárnu nebo „ostrov“ v nákupním centru.

Úkoly a funkce POS materiálů

Materiál POS by měl upoutat toulavé oko kupujícího a za pár sekund je vyzvat, aby šli do obchodu, věnovali pozornost produktu, zajímali se o propagaci nebo nakupovali. Hlavní funkcí je pomáhat prodávat tady a teď. Zejména zboží, které není na seznamu kupujícího: reklamní, impulzivní zboží.

POS materiální úkoly

Povzbuďte kolemjdoucího k návštěvě prodejního místa (reklama u vchodu).
Chcete-li navést návštěvníka do maloobchodní prodejny na konkrétní oddělení nebo polici, zaměřit se na konkrétní produkt (navigace v prodejní oblasti).
Informujte kupujícího o nabídkách obchodu a pomozte mu s výběrem.
Zónování maloobchodního prostoru zvýrazněním konkrétních produktů.
Zvyšte povědomí o produktu a značce.
Podporujte nákup.
5 zón, kde jsou umístěny POS reklamní materiály
Na ulici u obchodu
K přilákání lidí na místo prodeje se používají venkovní materiály, od billboardu na střeše až po grafiku chodníku (reklama na asfaltu). Ve venkovním prostoru i uvnitř obchodu je komplexní umístění, kombinace různých médií: cedule, sloup, sloup a tak dále. Pozornost kupujícího musí být několikrát závislá. Nebo jednou, ale na maximum. K tomu se používají nápadné struktury a kreativní řešení, například skutečné auto visící na zdi.

POS na ulici

Vstupní skupina
Přímo vstup do obchodu by měl být navržen co nejprodávaněji. Zde je vyřešen první problém: kupující by měl chtít vstoupit. Stojí za to „jít s tromfy“ a vyzdobit vstupní skupinu informacemi o nejžhavějších a nejzajímavějších akcích. Nabízíme plakáty, stojany, venkovní bannery.

Vstupní skupina POS

V obchodním patře
Obchodní platforma je skutečné „království“ POS materiálů. Právě zde vedete kupujícího požadovanou cestou, zaměřujete se na slevy a nové produkty, pomáháte nakupovat se ziskem a ziskem. Promo stojany, strie, stojany na tělo, voblery – vaše představivost je omezena pouze velikostí prodejní plochy.

POS na obchodní ploše

Na místech, kde je zobrazeno zboží
Zobrazovací plocha je police, kde je zboží uloženo. Nyní nebo nikdy: u regálu se kupující rozhodne, zda vám dá peníze. POS materiály pomohou vašim obchodníkům: světelné boxy, plakáty, woblery, samolepky, policejní mluvčí, letáky. Ve velkém obchodě poblíž police můžete umístit nestandardní design: značkovou ledničku nebo displej.

POS vystavování zboží na místě

Oblast pokladny

Zatímco je zákazník v řadě u pokladny, je stále náš. K upozornění na impulzivní zboží v pokladně se tradičně používají samolepky, dávkovače a voblery. Jedinečnou příležitostí k inzerci produktu i po zakoupení je reklama na panelu pro výměnu.

Oblast pokladny

POS materiály „vedou“ zákazníka od vchodu do pokladny, neustále informují a nabízejí výhody. Kombinace formátů a typů POS materiálů vytváří komplexní dopad. Zaneprázdněného zákazníka je třeba několikrát „dotknout“ a naše materiály v různých tvarech, v různých zónách, ale s jedinou zprávou, splňují tento úkol.

Komu se doporučuje používat POS materiály

Vkládání POS materiálů se „zobrazuje“ jakémukoli podnikání. Otázkou je relevance média a přesnost zprávy. Všude tam, kde je tok lidí, kteří mohou být přitahováni do obchodu, salonu nebo kanceláře, musíte použít POS materiály v souladu se zónami umístění, o kterých jsme mluvili výše.

Jsme zvyklí na množství POS materiálů v supermarketech, jsou vlastně všude. V řadě na klinice jsme odečetli podklady z výdejního stojanu. V advokátní kanceláři nabízí značka komplexní balíček služeb. U vchodu do kosmetického salonu jsou obrovské nůžky, které snižují ceny. I když sedíte u pultu v obchodě a připojujete baterie k hodinkám, plakát přes hlavu s plánem a propagací zvýší tok zákazníků.

POS materiály jsou obzvláště užitečné:

při provádění rozsáhlé reklamní kampaně;
na vysoce konkurenčním trhu;
společnosti z temného trhu (farmacie, alkohol, tabák).
Jaké produkty potřebují podporu materiálu POS
Nové položky – musíte říci o nových produktech.

Reklamní zboží – nestačí poskytnout slevu, musíte také dát reklamu.

„Zastaralé“ zboží – to, co se špatně prodává, je třeba propagovat.

POS materiály: typy

Existuje několik desítek typů POS materiálů. Strukturujeme je podle tří typů: pro obchody, pro kanceláře a pro výrobce. Zde je jen několik POS materiálů.

Pro obchody
Obchod je místo, kde můžete pracovat s jakýmikoli POS materiály.

Pillar je podsvícený trojstěnný podstavec známý plakáty popových hvězd.

Curbstone-trihedral

Jumbi je falešný produkt: například obrovské pivo.

Jumbi

Light box – světelný box u vchodu do obchodu.

Světelný box

Panel konzoly – značka na konzole, s nebo bez osvětlení.

Konzolový panel

Mobile je zavěšený nosič uvnitř haly s navigací a reklamou.

mobilní, pohybliví

Značka chodníku – „véčko“ u vchodu. Populární značka chodníku „břidlicová deska“.

Chodník znamení

Regál – kartonové nebo plastové panely s reklamou. Umístěno na policích.

Regál

Woblery – „návnady“ na pásku, které upoutají pozornost kupujících.

Wobler

Nekhanger – nosič je připevněn k hrdlu láhve.

Nekhanger

Propagační stánek – stánek pro reklamu a ochutnávky.

Promo stánek

Zóna značky – navržena jako „obchod v obchodě“.

Zóna značky

Pro kanceláře
V kancelářích můžete často vidět POS materiály, i když zde je vaše představivost omezená.

Zásobník – krabička s letáky nebo brožurami.

Dávkovač

Plakát je starý dobrý plakát na zdi.

Plakát

Leták – letáky.

Leták

Hardposter (stojan na tělo) je vysoká postava, která přitahuje pozornost.

Hardposter

Roll-up – horizontální stuhy s grafikou a textem.

Srolovat

Pro výrobce
Výrobci se snaží vyrábět POS materiály s vlastními symboly a zprávami. Například beerkedels jsou tácky na pivní hrnek. Osoba pije v různých barech, ale vidí naše reklamy všude. To zahrnuje i veškeré jednorázové produkty s reklamou.

POS s brandingem a zprávou

Co je třeba vzít v úvahu při výběru POS materiálů
Místo pro umístění: venkovní nosič má své vlastní jemnosti, stánek v hale má vlastní.
Materiál a doba použití: papír a lepenka jsou levné, plast odolný a dřevo vytvoří prvotřídní asociace.
Cíle: pro přímý prodej jsou zapotřebí světlé a honosné materiály; pro informace jsou design, text a text zdrženlivější.
Pravidla pro umístění (vystavení) zboží v hale.
Teorie a praxe reklamy, psychologie, zákony a předpisy.
Jak se vyrábějí POS materiály
Musíte kontaktovat společnost zabývající se celým cyklem pro výrobu POS materiálů nebo nejprve pracovat s reklamní agenturou pro koncepci a balení a poté materiály vytisknout v tiskové výrobě.

Přibližné fáze práce:

instruktáž;
vývoj koncepce a designu;
Výroba;
dodávka a umístění materiálů.
Jak zajistit, aby obsah POS fungoval: 5 tipů
Pečlivě si promyslete koncept, sdělení, formu, design materiálu.
Pokračujte od úkolu, oblasti umístění a portrétu potenciálního kupujícího (co je pro něj důležité, jak je pro něj produkt užitečný).
Zkuste vyniknout. Nechte materiál POS být „zarážkou“, přitáhněte pozornost, sdělte zprávu jasně a jednoduše a zasáhněte srdce.
Vždy vytvářejte komplexní umístění, pokrývající návrh ze všech stran. Osamělý banner nebude mít účinek. Zakrytím různých zón si zprávu zapamatujete.
Nezapomeňte se zaměřit na užitečné informace.
Závěr
Zkoumali jsme, co jsou a jaké úkoly jsou prováděny POS materiály. Příklady máte před očima. Až se příště blíže podíváte na stánky, voblery, stojany, cedule a plakáty ve vašem nejbližším supermarketu. Přejeme vám úspěšnou aplikaci POS materiálů ve vašem podnikání.